sobota, 22 lutego 2014

Sernik z brzoskwiniami


Piątek. Wczoraj. Aż dwie dobre wiadomości. Dobry dzień. Godzina po 21. Myślę, że zrobię sobie sernik. Brzoskwiniowy, pachnący kokosem. Skończyłam po 23. Wstałam dziś wcześnie rano, słyszę stuk widelca o talerz. Tak jak myślałam-Mama zjada sernik. Wchodzę do kuchni i jest zapach. Było warto :) Zapraszam 


Ciasto:
  • 1,5 szkl. mąki
  • 125 g masła
  • 2 żółtka
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki zimnej wody
  • łyżeczka proszku do pieczenia
Masa serowa:
  • 1 kg sera-użyłam z wiaderka
  • 1 szkl. cukru
  • 4 żółtka
  • 1 jajko
  • 1 op. budyniu waniliowego
  • 1,5 szklanki mleka
  • 0,5 szkl.oleju
Dodatkowo:
  • 6 białek
  • szczypta soli
  • 0,5 szkl. cukru
  • 1 puszka brzoskwiń
  • 1 szklanka wiórków kokosowych

Ciasto: Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Posiekać z masłem. Dodać żółtka wymieszane z wodą i cukrem. Połączyć i włożyć do lodówki na 20 min.

Masa serowa: Mleko połączyć z olejem i proszkiem budyniowym, a następnie cukrem, aż do rozpuszczenia. Kolejno dodawać żółtka i jajko. Na końcu połączyć z serem.

Ciastem wyłożyć formę, wylać masę serową, ułożyć pokrojone w kostkę brzoskwinie i piec przez 45 min w piekarniku nagrzanym do 180 st. C. 

Białka ubić na sztywno z solą, pod koniec dodając cukier. Po wyjęciu ciasta z piekarnika od razu ułożyć pianę tworząc fale . Posypać wierzch wiórkami i wstawić raz jeszcze do piekarnika na 20-25 min do zezłocenia kokosu.













Serniki dla Miksera - edycja 1.14

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz