niedziela, 9 lutego 2014

Empanadas z suszonymi pomidorami i oliwkami

 
 
 
 
 
 
Empanadas to inaczej hiszpańskie pierogi. Pierwszy raz robiłam je w listopadzie 2012 roku na impręzę pożegnalną, gdy wyprowadzałam się ze stolicy. Nie spodziewałam się, że aż tak bardzo zasmakują wszystkim, szczególnie panom. Ja swoje pierogi nadziałam mięsem mielonym z suszonymi pomidorami i dałam trochę oliwek. Podałam do tego sos czosnkowy i powiem Wam, że ta przekąska świetnie sprawdza się na wszelkiego rodzaju imprezach. 
Przygotowałam je na sylwestra i przy okazji wzięłam udział w konkursie organizowanym przez sklepy Topaz. Kilka dni temu zadzwoniła do mnie pani, by poinformować, że za przepis wygrałam 150 w talonie, czyli jednak są zjadliwe :) Polecam bardzo!

Ciasto:
  • 500 g mąki
  • 250 g masła
  • 30 g świeżych drożdży
  • 2 łyżki śmietany
  • 3 żółtka
  • łyżeczka soli
  • 1,5 łyżeczki słodkiej papryki
Farsz:
  • 500 g mięsa mielonego
  • 2 małe cebule
  • 2 ząbki czosnku
  • 50 g oliwek zielonych
  • 100 g suszonych pomidorów
  • 1 papryka czerwona
  • pół papryki żółtej
  • pół puszki kukurydzy
  • 2 łyżki koncentratu
  • sól, pieprz
  • chili
  • 150 g sera żółtego
Sos czosnkowo-bazyliowy:
  • 1 duży jogurt grecki
  • 2 łyżki śmietany kwaśnej
  • 2 ząbki czosnku
  • kilkanaście listków świeżej bazylii
  • oregano
  • lubczyk
  • odrobina cukru
  • sól, pieprz

Cebulę poszatkować, zeszklić na oliwie. Potem pokrojony czosnek. Następnie dodać mięso, koncentrat pomidorowy, suszone pomidory. Pod koniec smażenia wrzucić pokrojone w kostkę papryki, oliwki oraz kukurydzę. Doprawić solą, pieprzem i chili. Farsz ma być stosunkowo ostry. Przestudzić.
Ciasto:
Pokruszone drożdże wymieszać ze śmietaną. Mąkę połączyć z solą i papryką słodką. Masło posiekać z mieszanką mączną. Dodać drożdże i rozmącone żółtka. Całość zagnieść i od razu rozwałkować i wykrawać okręgi o fi 7 cm, nakładać nadzienie i zlepiać pierogi. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, posypać startym żółtym serem i piec na złoto około 30 min w 180 st.C. Podawać z sosem czosnkowo-bazyliowym.
Sos:
Jogurt wymieszać ze śmietaną. Czosnek przecisnąć przez praskę i dodać wraz z przyprawami do jogurtu. Bazylię cienko pokroić i połączyć z jogurtem. Doprawić cukrem, solą i pieprzem, lubczykiem i oregano. Przed podaniem schłodzić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz