czwartek, 20 marca 2014

Domowe hot-dogi, czyli parówki w cieście drożdżowym



 Dziś  banalnie, ale bardzo smacznie. Gwarantuję :) Otóż gdzie się nie pojawię, wszędzie jedzą parówki. W pracy, na studiach, na ulicy. W końcu sama nabrałam ochoty i wracając z pracy postanowiłam też zakupić, bo w sumie dawno nie jadłam-chyba od czasu pierwszych studiów. Wróciłam nie tylko z parówkami, ale też z psem... Wyszłam z samochodu, przed sklepem widzę jakieś duże,czarne, kudłate i urocze COŚ. I się łasi. Okazało się, że pies jest porzucony, więc postanowiłam go ze sobą zabrać. W sumie z prawie kilograma tych parówek zostało mi tylko 5, reszta została spożytkowana na zwabienie tego wielkoluda do auta (Najgorsze było to, że parówki zjadł, a nie miał zamiaru ze mną wracać yyyy...)
Cóż więc począć z taką ilością zacnego mięsa??  Trzeba było coś wymyśleć i na poczekaniu powstały takie oto parówki zawijane w ciasto drożdżowe ze środkiem z pieczarek, kukurydzy i ogórków. Wyszło bardzo dobre połączenie smakowe i na pewno świetnie sprawdzi się na imprezie. Szczególnie polecam studentom!


Ciasto:
  • 2,5 dkg drożdży świeżych
  • pół szklanki mleka
  • 2 szklanki mąki
  • 3 łyżki oleju
  • 1 jajko
  • łyżeczka soli
  • łyżka cukru
Farsz:
  • 5 parówek
  • 300 g pieczarek
  • mała cebula lub 3 cm kawałek pora
  • 3 łyżki kukurydzy (jak ktoś lubi, może więcej dodać, ja nie przepadam, więc zadowalam się tą ilością)
  • 4 średnie ogórki korniszony
  • 2-3 łyżki keczupu
Drożdże rozmieszać z cukrem, pozostawić na około 3 minuty. Dodać mleko i trochę podgrzać. Wsypać 2 łyżki  mąki i pozostawić w cieple, aż zaczyn podwoi swą objętość. Mąkę wymieszać z solą, wlać zaczyn, dodać rozmieszane widelcem jajko, wlać olej i wyrobić jednolite i elastyczne ciasto. Pozostawić w cieple, by urosło.
Cebulę (pora) poszatkować, zeszklić na oliwie, dodać starte pieczarki. Lekko ostudzić. Wsypać kukurydzę, pokrojone w kostkę korniszony i wymieszać z keczupem.
Ciasto podzielić na 5 części, każdą rozwałkować, posmarować nadzieniem, ułożyć parówkę i zwinąć. Można posypać startym żółtym serem. Włożyć do zimnego piekarnika i piec 45-50 min w temp. 170 st. C.







L.P


2 komentarze:

  1. I złapałem smaka na hod-doga ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio potrawy fast foodowe robię tylko z roślinnych składników - do burgerów piekę kotlety, np. z fasoli lub - jak ostatnio - z kaszy jaglanej i marchewki (tak, wiem jak to brzmi, ale jest pyszne), z kolei hot dogi robię z sojowymi parówkami lub kiełbaskami (można wykorzystać np. chili polsoi). Znakomicie do burgerów sparwdzają się również panierowane kanie (i trzeba się spieszyć, bo zaraz odejdą).

    OdpowiedzUsuń