środa, 28 maja 2014

Truskawkowy sernik na zimno


Połączenie soczystych truskawek z kremowym serkiem,  na kruchym spodzie z dodatkiem otrębów, a wszystko zwieńczone słodką galaretką z truskawkami. Brzmi nieźle. Cały dzień myślałam nad opisem :P
Ostatnie dni były tak ciepłe, że zamiast ciężkiego ciasta potrzebowałam czegoś orzeźwiającego. Ostatnio wyszedł mi zakalec, ale to chyba dlatego, że wtedy przyszła do mnie moja "ulubiona" Pani sołtys ...o tak, jestem pewna, że urzekła. Myślę, tzn. mam nadzieję, że tego ona nie przeczyta :D  Pełen optymizm!
Odnośnie tego optymizmu-jest sprawa moi Czytelnicy. W maju organizowana jest ogólnopolska kampania "Policzmy się" ( http://policzmysie.pl/ ). W tym roku o pomoc w przedsięwzięciu zostali poproszeni także polscy blogerzy. Akcja ma na celu promowanie wiedzy na temat chorób nowotworowych, profilaktyki i co najważniejsze-udowodnienia, że rak to jednak nie wyrok.  Jak najbardziej popieram, warto poczytać, a jeżeli ktoś może-także wspomóc finansowo. Jestem chyba ostatnią osobą, która mogłaby wierzyć w ludzi, ale jak zawsze na przekór-wierzę w Waszą empatię i w to, że istnieją tacy, którzy zechcą pomóc :).


Spód:
  • 100 g masła schłodzonego
  • 150 g mąki pszennej
  • 25 g otrębów pszennych
  • 1 żółtko
  • 4 łyżki cukru
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
Masło posiekać z mąką wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Żółtko rozmieszać z cukrem i dodać do mieszanki mączno-maślanej. Połączyć w całość i włożyć na pół godziny do lodówki. Tortownicę wysmarować tłuszczem i wyłożyć dno schłodzonym ciastem. Piec 20 min w piekarniku nagrzanym do 190st.C.


Masa sernikowa:
  • 400 g serka waniliowego/śmietankowego
  • 190 g jogurtu naturalnego
  • 350 g truskawek
  • 1 łyżka żelatyny (opcjonalnie)
  • 1 galaretka truskawkowa
Galaretkę rozpuścić w jednej szklance wody. Truskawki umyć i zmiksować z jogurtem. Połączyć z serkiem i galaretką. Dodałam jeszcze rozpuszczoną w zimnej wodzie, a potem podgrzaną żelatynę, ponieważ zależało mi, aby w miarę szybko się połączyło. Myślę, że mogłoby się obyć bez niej, dlatego zaznaczyłam, że jest to opcjonalny składnik. Pozostawić do lekkiego stężenia.

Dodatkowo:
  • 2 galaretki truskawkowe
  • 150 g ładnych, dużych truskawek
  • listki mięty
Truskawki umyć, osuszyć. Galaretki rozpuścić w 2,5 szklanki wody.

Na ostudzony spód wylać masę jogurtowo-serową. Wstawić na pół godziny do lodówki. Ułożyć dowolnie truskawki i bardzo delikatnie zalać galaretką. Pozostawić na całą noc do całkowitego stężenia. Udekorować miętą.






Przepis bierze udział w akcjach:

Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni Milion smaków truskawek Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2014



L.P

1 komentarz: