sobota, 31 maja 2014

Bułki kukurydziane z sezamem

 
Typowa piekarnia to nie mój konik, ale podobno sztuka czyni mistrza i kiedyś może zaskoczę czymś fajnym. Zawziętość w kuchni jest jak najbardziej wskazana :P. Zakwas wielokrotnie sama wyhodowałam, wszystko rosło, łącznie z moim ego :P , ale gdy wyjmowałam z piekarnika uroczy bochenek, to niestety za każdym razem tępiłam wszystkie noże w kuchni, ponieważ był tak twardy.  Dziś prezentuję bułki, które nie wymagają zakwasu.  Ze względów prozdrowotnych musiałam nieco rewolucji wprowadzić w jadłospis i tak oto powstał wypiek z mąką kukurydzianą z sezamem. Przepis jest prosty, taktyka szybka, a bułki mają charakterystyczny żółty kolor i prześlicznie się prezentują. Polecam :)

  • 200 g mąki pszennej
  • 110 g mąki kukurydzianej
  • 150 ml mleka
  • 20 g drożdży świeżych
  • 1 płaska łyżeczka cukru lub miodu
  • 1 łyżeczka soli
  • 25 ml oleju
  • nieduża garstka sezamu
  • 1 jajko
Drożdże wymieszać z cukrem (miodem), odstawić na 5 min. Wlać część mleka, rozmieszać drożdże i delikatnie podgrzać. Dodać 2 łyżki mąki o odstawić zaczyn do podwojenia objętości. Mąkę przesiać, wymieszać z solą, wlać zaczyn, resztę podgrzanego mleka i olej. Wyrobić gładkie elastyczne ciasto. Pozostawić na 30 min, po czym odgazować i podzielić na 6-7 równych części. Uformować bułki i ułożyć na blasze pokrytej pergaminem. Jajko rozkłócić i posmarować nim wierzchy bułek. Następnie posypać sezamem o piec w piekarniku nagrzanym do 180 st.C przez 20-25 min.









Jadłospis dla Mam

L.P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz