poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Racuchy drożdżowe z jabłkami

Dziś w akademiku jedna dziewczyna smażyła sobie racuchy na obiad. W ogromnej ilości oleju zatopione...Bleee...Cóż za nieoszczędność :p :p :p I mi również się zachciało. Ale moje są z jabłkami :)
          Racuchy zawsze kojarzą mi się z domem. Z babcią. 
Ja zrobiłam tzw. '' kocią porcję ''- dla większej ilości osób polecam zwiększyć dwukrotnie czy też trzykrotnie ilość składników.



Pyyychaaaa z mlekiem!


Składniki na 9 niedużych racuchów:
ok. 0,6 szkl. mąki
0,3 szkl. mleka
1 dkg drożdży
1 łyżka cukru
pół jabłka
cynamon

Drożdże połączyć z cukrem i ciepłym mlekiem. Ja zawsze dodaję odrobinę mąki, by zagęścić zaczyn i odstawić aż podwoi objętość. W tym czasie pokroić jabłko w kostkę.
Następnie dodać roztrzepane jajko i wsypać przesianą mąkę. Dokładnie wymieszać. Ciasto ma być konsystencji homogenizowanej, gęstej śmietany. Na koniec wrzucić jabłka, posypać cynamonem i ponownie odstawić do wyrośnięcia.
Smażyć na złoto w niewielkiej ilości rozgrzanej oliwy.
Ja podałam ze słodką śmietanką i posypane przyprawą do ciast i deserów z wanilią i cynamonem.



B. stwierdziła, że te ''kropki'' śmietany wyglądają badziewnie :p , ale oj tam oj tam :p



Heh, dziś nauczyłam się wstawiać zdjęcia w większym rozmiarze , nie ma to jak postęp :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz