środa, 17 lipca 2013

Kruche ciasto z czereśniami, budyniową pianką i kruszonką

Wróciłam :) Nie było mnie tutaj grube ponad 2 miesiące. W nowo wynajmowanym mieszkaniu nie miałam piekarnika, a dwupalnikowa kuchenka, prrrr wróć -moja ''indukcja'' odmawiała posłuszeństwa nawet przy robieniu zwykłej porannej jajecznicy. Albo była bardzo bierna, albo raptem dostawała nieobliczalnego temperamentu. Ja nie nadążałam. Nie znaczy, że w kuchni nie bywałam-wręcz przeciwnie. Ale po kolei. Dziś przedstawiam wypiek, który obiegł już chyba całą  kulinarną blogosferę. Swoją wersję zrobiłam z czereśniami. Świetnie się wkomponowują w delikatną piankę i ekstra kruche ciasto. Ogólnie ładnie się prezentuje, dobrze smakuje, ładnie pozuje (akurat kawałek na zdjęciu jest nieco sfatygowany, ale czego się po nim spodziewać, jak został w ostatniej chwili skradziony z odpustowej patery). Polecam zdecydowanie!




Kruche ciasto:
  • 2,5 szkl. mąki
  • 250 g masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru
  • 5 żółtek

 Zimne masło połączyć z mąką wymieszaną z proszkiem. Dodać żółtka rozkłócone z cukrem. Zlepić, a następnie podzielić na  2 części w stosunku 6:4. Owinąć w folię i zamrozić. Ciasto najlepiej zrobić dnia poprzedniego.
Formę 33x20 wysmarować tłuszczem, wyścielić papierem do pieczenia. Na spód zetrzeć na tarce większą część ciasta. Podpiec na złoto w 190 st. C przez 20 min i ostudzić.



Budyniowa pianka:
  • 5 białek
  • 1 szkl. cukru
  • 1 op. (16g) cukru waniliowego
  • 2 op. (2x40g) budyniu waniliowego bądź śmietankowego
  • 0,5 szkl. oleju

Ponadto:
  • 500 g czereśni


Białka ubić na sztywno, pod koniec dosypywać  łyżka po łyżce cukier i cukier waniliowy ubijajając na najwyższych obrotach. Następnie powoli dodawać proszek budyniowy cały czas miksując do całkowitego rozpuszczenia. Na koniec strużką wlać olej mieszając do połączenia..

Na podpieczony, ostudzony już spód wyłożyć pianę i na niej gęsto ułożyć wydrylowane czereśnie otworami ku górze lekko wciskając łopatką w pianę.. Na wierzch zetrzeć mniejszą część zamrożonego wcześniej ciasta. Piec w 190 st. C przez 30-40 min.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz