sobota, 5 lipca 2014

Oliwy smakowe. Oliwa z bazylią i czosnkiem oraz oliwa z chili

 
Z cyklu homemade zamiast ze sklepu. Do czego? Do wszystkiego. Możemy używać do sałatek, również  jako podstawę do vinegretu, jako składnik marynat do mięs na grilla (i nie tylko) czy bezpośredniego pędzelkowania już na ruszcie. Ostatnio właśnie spożytowałam bazyliowo-czosnkową do marynaty karkówki, a jeszcze wcześniej jako podstawę do okraszenia piergów z czerwoną soczewicą. Osobiście smakuje mi bardziej bazyliowo-czosnkowa, ale wypróbujcie sami :)

PS. Wpis nie jest kryptoreklamą :) Oliwy znajdują się w buteleczkach po małych sokach znanej firmy, ale wszystko przez to, że w mej zacnej mieścinie nie znalazłam buteleczek o odpowiadających mi pojemnościach. Były tylko takie po 0,7 l, więc poszłam do marketu i kupiłam tymbarki...Jak się nie ma, co się lubi, to się lubi, co się ma, jakoś radzić sobie trzeba :)) Jak za czasów studenckich :))


 
 Oliwa z bazylią i czosnkiem:
  • 1-1,5 szklanki oliwy / oleju (olej nawet lepszy, bo ma neutralny smak)
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 gałązki świeżej bazylii
Czosnek obrać i pokroić w cienkie słupki, wrzucić do butelki. Włożyć gałązki bazylii. Polecam urwać je w taki sposób, aby były stosunkowo niskie. W czasie zużywania oliwy, bazylia nie może być powyżej poziomu płynu, bo najzwyczajniej spleśnieje. Zalać oliwą i odstawić chłodne, nienasłonecznione miejsce. Po 3 dniach już powinna być dobra na "szybkie" potrzeby, po około 5-7 dniach zyskuje pełnię aromatu.









Oliwa z papryczką chili:
  •  1-1,5 szklanki oliwy / oleju (olej nawet lepszy, bo ma neutralny smak)
  • 2 papryczki chili
Papryczki umyć, osuszyć, ponacinać nożem w kilku miejscach, wrzucić do butelki i zalać oliwą. I podobnie jak w przypadku oliwy z bazylią i czosnkiem odstawić w chłodne, nienasłonecznione miejsce na kilka dni.




























L.P


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz