wtorek, 21 października 2014

Kandyzowany imbir w syropie


Witajcie! Dziś prezentuję Wam imbir kandyzowany, bez którego ja od 3 lat nie wyobrażam sobie sezonu jesienno-zimowego. Można wykorzystać go do piwa, grzanego wina, ciast, do deserów, herbaty, kawy lub jako najzwyklejsza słodko-ostra przekąska. Jest to świetny pomysł na prezent handmade, ale trzeba też uważać, bo nie każdemu odpowiada smak imbiru. Na przykład moja Mama nie może się do niego przekonać...na początku to się dziwiłam, ale gdy ostatnio wyrzuciła z łazienki peeling do rąk, bo stwierdziła, że to stary krem, który nie chce się rozsmarować, to już nic mnie dziwi :) :) :). Dobra, wracając do imbiru - możemy go przygotować w syropie albo na sucho, po uprzednim obtoczeniu w cukrze, a syrop wykorzystać do piwa, herbaty albo kawy. Osobiście wolę wersję w syropie, ale zawsze robię małe pudełko suchego i zjadam jak cukierki. Zdrowy i pyszny. Pomaga przetrawić weekendowe wiadomości pt. "Doszły mnie słuchy żeee ?!??!??" ;) ;) ;). Poważnie. Polecam bardzo!

Wg receptury David'a Lebovitz'a.


  • 150 g świeżego imbiru - u mnie były to 3 małe kłącza
  • 300 ml wody
  • 240 g cukru
  • szczypta soli
Imbir obrać, pokroić w plasterki 3-4 milimetrowe, zalać taką ilością wody, aby tylko pokrywała imbir i gotować 10-15 min od zagotowania. Czynność powtórzyć. Chodzi tu o to, aby odrobinę pozbyć się agresywnego, palącego smaku imbiru. Odcedzić.
Do garnka z grubym dnem wsypać cukier, odrobinę soli, dodać odcedzony imbir, zalać 300 ml wody i gotować na wolnym ogniu do momentu, aż cukier uzyska dosyć gęstą konsystencję. Wg receptury Lebovitza powinno się gotować do uzyskania temperatury 160 st.C. Za pierwszym razem korzystałam z termometra, a potem  robiłam na tzw. "czuja". Raz zrobicie i potem będziecie wiedzieć :). Orientacyjnie trwa to około godziny. Zbyt długo też nie można gotować, ponieważ potem w słoiku syrop zbyt szybko  nam skrystalizuje*. Po uzyskaniu odpowiedniej konsystencji należy cały imbir przełożyć do słoiczka razem z syropem, albo część imbiru nieco odcedzić i obtoczyć z cukrze i wtedy uzyskamy suchy imbir kandyzowany.  

*Podobno, aby zapobiec krystalizacji należy dodać glukozę do cukru.








L.P



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz